مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

وقتی مردان حرمت مرد بودنشان را بدانند و زنان شوکت زن بودنشان را مردان همیشه مرد میمانند و زنان همیشه زن و آنگاه هر روز ، نه روز "زن" و نه روز "مرد" بلکه روز "انسان" است.


آخرین نظرات

هومیوپاتی در کودکان

چهارشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۳۴ ق.ظ


هومیوپاتی درمانی است که با تحریک سیستم ایمنی بدن به بالا بردن سطح سلامتی کمک می کند. هر چه دستکاری قبلی سیستم ایمنی کمتر باشد، پاسخ‌دهی هومیوپاتی بهتر است. لذا افرادی که در طول عمر خود داروی کمتری مصرف کرده باشند، مورد بهتری برای این درمان هستند.

در بچه ها این شرایط مهیا است و پاسخ دهی بهتری به درمان هومیوپاتی دارند. حوزه عمل داروهای هومیوپاتی سه سطح جسم، ذهن و احساس می باشد. لذا این درمان به کلیه ی علایم بدن فرد توجه می کند و برای درمان تمام بیماری ها کارآمد است.

اما به طور حتم درمان تمام علایم با سطوح مختلف نتایج یکسانی ندارد. با توجه به عمق بیماری، مسایل وراثتی مرتبط با آن علامت، وجود عوامل محیطی مستعد کننده، سطح سلامتی کلی بیمار و شدت تغییری که در اثر عوامل بیماری زای مختلف میکروبی و غیر میکروبی در سیستم ایمنی رخ داده است، مدت نیاز به درمان و توان شفادهی تفاوت دارد.


یکی از بیشترین مواردی که سبب مراجعه ی کودکان به متخصصین هومیوپاتی میشود سرماخوردگی و گوش‌درد و سینوزیت مکرر در کودکان است که آن ها را ناچار به مصرف مکرر آنتی‌بیوتیک می کند، ولی مسیر بیماری مزمن آن ها با مصرف آنتی بیوتیک تغییر نمی کند.


داروهای آنتی هیستامین مصرف شده نیز سبب سرکوب بیشتر سیستم ایمنی می شوند. این کودکان با مصرف داروهای هومیوپاتی بهبود قابل توجهی می یابند.
آسم کودکان از دیگر مواردی است که درمان هومیوپاتی آن توصیه می گردد.

در هومیوپاتی برهه زمانی ایجاد بیماری مورد توجه قرار می گیرد، به طور مثال برای اسهال ناشی از دندان درآوردن کودکان داروهای مخصوص وجود دارد.

یکی از مشکلات رایج نوزادان و کودکان، ضایعات پوستی خارش دار است که با استفاده از پمادهای کورتونی این خارش ها کنترل می گردند، اما در علم هومیوپاتی ضایعات خارش دار این دوره از زندگی می تواند، نشانه ای برای یافتن داروهای مورد نیاز برای بالا بردن سطح سلامتی باشد در حالی که با سرکوب خارش، بیماری زمینه ای باقی مانده و در دوره های بعدی با علایم دیگر خود را نشان می دهند.

از دیگر مواردی که درمان، رضایت بخش است تشنج ها هستند. به خصوص در مواردی که بیماری به تازگی شروع شده باشد.

با هومیوپاتی دیابت کودکان، احتمال درمان همیشگی و بازگشت قدرت انسولین‌سازی پانکراس (لوزالمعده) وجود دارد، اگر چه بسته به میزان تخریب بافت پانکراس، این بازگشت در همه ی موارد امکان ندارد. از آن جا که داروها، زمانی که تحت نظر پزشک مصرف می شوند، بی عارضه هستند، ارزش امتحان را دارند.



از دیگر مراجعان کودک، کودکان بیش فعال می باشند که بسته به علائم متفاوتی که نشان می دهند، داروهای مخصوص و متفاوتی دریافت می کنند و بیش فعالی آن ها به نحو موثری کاهش می یابد.

برای اختلالات خلقی دیگر مثل انواع ترس، اضطراب، ناخن جویدن، دندان‌قروچه و شب ادراری درمان های موفقی وجود دارد.

موفقیت در درمان هومیوپاتی بستگی به همکاری بیمار با پزشک و پیگیری او در طی درمان دارد. البته باید گفت که اصلاح تغییرات ایجاد شده در سیستم ایمنی بدن، به زمان نیاز دارد.

هومیوپاتی روش درمانی ویژه‌ای است که با تحریک سیستم ایمنی و حیاتی بیمار با داروهای ویژه، فرد را به سوی بهبودی سوق می‌دهد  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۰۱
aziz ghezel

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی