مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

وقتی مردان حرمت مرد بودنشان را بدانند و زنان شوکت زن بودنشان را مردان همیشه مرد میمانند و زنان همیشه زن و آنگاه هر روز ، نه روز "زن" و نه روز "مرد" بلکه روز "انسان" است.


آخرین نظرات

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است


موسیقی میتواند میزان ضریب هوشی را در میان کودکان و بزرگسالان تا ۷ درجه افزایش دهد. دانشمندان با انجام تحقیقاتی ادعا کردند افرادی که میتوانند یک ساز موسیقی را بنوازند باهوش ترند، زندگی اجتماعی بهتری دارند، و در تحصیلات خود موفق ترند.
تحقیقات جدید نشان میدهد، افرادی که بطور منظم یک ابزار موسیقی را می نوازند بعد از مدتی شکل و قدرت و مغز خود را تغییر می دهند که این عامل در نهایت می تواند به بهبود مهارتها و توانایی های ادراکی آنها منجر شود.
محققان اعلام کردند:شواهد نشان می دهد مغز موسیقی دانان از لحاظ ساختار و عملکرد با افرادی که با موسیقی آشنایی ندارند تفاوت های زیادی دارد. نواختن موسیقی سبب میشود قسمت های خاصی از مغز که وظیفه پردازش و نواختن یک آهنگ خاص را دارند تقویت شوند.
این قسمت ها همچنین وظایف دیگری مانند تونایی های حرکتی، مهارت های شنیداری و ذخیره سازی اطلاعات را دارند و زمانی که فردی شروع به آموختن نواختن یک ساز می کند این قسمت ها بطور قابل توجهی رشد کرده و عملکرد آنها طی دوران آموزش روز به روز بهتر میشود.
لوتز جانک، روانشناس دانشگاه زوریخ در این باره گفت:آموختن موسیقی بدون شک فواید زیادی برای مغز انسان دارد تا جایی که می تواند ضریب هوشی فرد را تا ۷ امتیاز افزایش دهد. ما در بررسی های خود متوجه شدیم که حتی افراد بالای ۶۵ سال هم، ۴ یا ۵ ماه بعد از شروع به آموختن نواختن یک ساز تغییرات زیادی در مغزشان به وجود می آید.حتی چند هفته بعد از شروع آموزش موسیقی نشانه های مثبتی در مغز سالمندان دیده میشود که این تغییرات در نهایت سبب میشود سالمندان ابتلا به بیماری های مغزی مانند آلزایمر را به تاخیر بیندازند. و حتی از بروز بعضی از فلجی ها که به خاطر کاهش عملکرد مغز به وجود می آید پیشگیری می شود.

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۲:۰۰
aziz ghezel