مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

وقتی مردان حرمت مرد بودنشان را بدانند و زنان شوکت زن بودنشان را مردان همیشه مرد میمانند و زنان همیشه زن و آنگاه هر روز ، نه روز "زن" و نه روز "مرد" بلکه روز "انسان" است.


آخرین نظرات

نکاتى مهم درباره ى شستشو و شانه زدن مو :

دوشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۵، ۰۱:۲۸ ق.ظ

- موى خیس را هرگز با با شانه اى که دندانه هاى تیز دارد ، شانه نکنید ، بلکه از شانه اى استفاده کنید که دندانه هاى پهن ، لبه ى ملایم و نوک کند دارد .
- موى خیس را هرگز برس نزنید ، زیرا موى خیس خیلى قابل انعطاف است و ممکن است به علت برس کشیدن ، در هم رفته و گره بخورد .
- مو ٢٠تا٤٠روز پس از اصلاح و مرتب کردن ، آشفته و نامرتب مى گردد. به دلیل اینکه هر یک از موهاى سر با شیوه ى مخصوص به خود ، رشد مى کنند ؛ لذا در طول چند هفته پس از اصلاح یا أرایش ، انتهاى موها ، باریک و نابرابر مى شود . یک اندازه کردن انتهاى موها توسط آرایشگر ، آنها را پرپشت تر و جذاب تر به نظر مى آورد .
- تعداد دفعات شستشوى موها بستگى به میزان چرب بودن موها ، فعالیت فیزیکى ، محیط زندگى ، مدل موى انتخابى و نوع پوست ، از شستشوى روزانه تا هفتگى تغییر مى کند . افرادى که موهاى چرب داشته و هر روز کار و فعالیت مى کنند و محیط کار یا زندگى آنها کثیف است ، ممکن است به شستشوى روزانه احتیاج داشته باشند.
- معمولاً٢تا٣بار شستشو در هفته کافى است .هرگاه مو شروع به تیره شدن و وارفتن نماید و درخشندگى و حالت خود را از دست بدهد و یا وقتى پوست سر شروع به خارش کند ، موقع شستشو است .

- موها را با ملایمت شستشو دهید . آب باعث متورم شدن مو مى شود و موى خیس نسبت به موى معمولى شکننده تر است .
- براى جلوگیرى از تحریک پوست سر ، ماساژ پوست سر را با ناخن انجام ندهید ، بلکه از نوک انگشتان استفاده کنید . ماساژ دادن سر ، باعث افزایش جریان خون پوست سر مى شود . ماساژ پوست سر را بهتر است قبل از شامپو زدن انجام دهید . ماساژ دادن را با حرکات چرخشی از بالا به اطراف و همینطور از فرق سر تا روى پیشانى ادامه دهید .
- اگر موهایتان بیش از حد بلند یا آسیب دیده است ، ابتدا آنها را به چند قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را جداگانه شامپو بزنید . سپس خوب آبکشى کنید تا اثرات شامپو از بین برود .
- موى سرى که خوب آب کشیده نشده باشد ، درست مانند این است که شسته نشده باشد . ذرات باقیمانده ى شامپو ، ذرات کثیف را به خود جذب کرده و باعث چسبندگى و بدشکلى موها مى شود . در آخرین دفعه ى آب کشیدن بهتر است از آب سرد استفاده شود ؛ زیرا این عمل باعث بسته شدن منافذ غدد چربى پوست سر بخصوص در کسانى که موى چرب دارند ، مى شود .
- پس از آب کشیدن ، موها را با حوله بپیچید و آرام با دست بر روى حوله بزنید تا خشک شوند .
- مو را مالش ندهید وگرنه سطح صاف لایه ى کوتیکول به هم خواهد خورد و حتى تارهاى شکننده ى مو کنده خواهد شد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۰۲
aziz ghezel

نظرات (۱)

۰۲ اسفند ۹۵ ، ۰۱:۳۸ آموزشی-تفریحی
ممنون جالب بود ومتنوع.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی