مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

وقتی مردان حرمت مرد بودنشان را بدانند و زنان شوکت زن بودنشان را مردان همیشه مرد میمانند و زنان همیشه زن و آنگاه هر روز ، نه روز "زن" و نه روز "مرد" بلکه روز "انسان" است.


آخرین نظرات

نقش خواب در عملکرد فوتبالیستها

سه شنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۰۹ ب.ظ

حداقل شش تا هشت ساعت خواب در شبانه‌روز برای فوتبالیست ها مفید است.

  اگر مد نظر ما بازیکن حرفه‌ای باشد که ورزش قهرمانی انجام می‌دهد، باتوجه به نوع سوخت و ساز در ورزش مربوطه، به استراحت تمایل بیشتری نشان می‌دهد. البته در ورزش‌های سرعتی و استقامتی، میزان استراحت ورزشکاران با هم متفاوت است.

 کمبود خواب می‌تواند یک بازیکن حرفه‌ای را از مسابقات ارشد خود خارج کند ولی تنظیم خواب هم نمی‌تواند انگیزه اصلی برای قهرمان شدن فرد باشد. اگر بازیکن تمرین و خواب خود را خوب انجام داده باشد و سلول‌هایش بازیافت کافی را داشته باشند، عملکردش خیلی بهتر از بازیکنی است که استراحت کافی نداشته و قبل از مسابقه در استرس به سر برده است.

حداقل شش تا هشت ساعت خواب در شبانه‌روز برای افراد ورزشکار و غیرورزشکار توصیه شده است که البته این موضوع تاحدودی به ژنتیک فرد و ساختار جغرافیایی و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کند نیز برمی‌گردد


توصیه شده که زمان خواب در ساعات اولیه شب اتفاق باشد چرا که اگر بازیکنان اول شب بخوابند، صبح زود بیدار شده و این موضوع موجب می‌شود عضلات فرد با تمریناتی که در طول روز می‌خواهد انجام دهد، سازگارتر باشد.

 کم خوابی موجب می‌شود که ساختار بیولوژیکی فرد به هم بریزد و بر سیستم ضربان قلب و تنفس تاثیر‌گذار است که همه این‌ها درنهایت می‌تواند بر عملکرد ویژه بازیکن اثر منفی بگذارد.

 خواب روز می‌تواند مکمل خواب شب باشد ولی درمان نیست و هیچ وقت توصیه نمی‌شود که فرد شب کمتر بخوابد و روز را جایگزین آن کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۲۶
aziz ghezel

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی