مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

وقتی مردان حرمت مرد بودنشان را بدانند و زنان شوکت زن بودنشان را مردان همیشه مرد میمانند و زنان همیشه زن و آنگاه هر روز ، نه روز "زن" و نه روز "مرد" بلکه روز "انسان" است.


آخرین نظرات

قرآن و خانه عنکبوت

شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۶:۵۰ ب.ظ

خداوند متعال در کتاب کریمش می‌فرماید :

‚مَثَلُ الذَّین اَتَّخذوا مِن دُونِ اللهِ اَولیاءَ کَمَثَلِ العَنکبُوتِ إتَّخَذَت بَیتاً و إنَّ اَوهَنَ البُیُوتِ لَبیتُ العَنکبُوتِ لوکانوا یَعلموُنَƒ(عنکبوت : 41)

«مثل کسانی که غیر خدا را به دوستی گرفته‌اند مثل خانه‌ایست که عنکبوت بنا می‌کند و اگر بدانید سست‌ترین بنا خانه عنکبوت است».

                                                              

با توجه به این آیه خانه عنکبوت سست‌ترین خانه‌ها می‌باشد. دانشمندان گفته‌اند که : «ان» حرف مشبه بالفعل است که بر تاکید دلالت می‌کند «ان اوهن البیوت» و لام در «لبیت» لام مزحلقه می‌باشد، که در اصل لام تأکید می‌باشد، که از اسم ان به خبر آن کناره گرفته است بنابراین دو تاکید در این آیه وجود دارد.‚و إنَّ اَوهَنُ البُیوتِ لَبَیتُ العَنکبُوتِƒ

خداوند متعال می‌فرماید که :

‚و تِلکَ الأمثالُ نَضرِبُها للِناسِ و ما یَعقِلُها إلّا العالِمونَƒ (عنکبوت : 43)

                                                             

«و ما این همه مثلها برای مردم می‌زنیم و به جز مردم دانشمند کسی در آن تعلق نخواهد کرد».

و این تعریف عامِ (دانشمندان) افادة تخصیص می‌کند. یعنی دانشمندان حشره شناس به تنهایی راز این آیه را در می‌یابند.

در بعضی از تفاسیر آمده است که خانه عنکبوت واقعاً ضعیف می‌باشد چون در مقابل گرما و سرما و باران و بادها از عنکبوت محافظت نمی‌کند چون خیلی ضعیف و ناجیز می‌باشد و در بعضی تفاسیر اینچنین آمده است ولی یکی از استادان حشره شناس، در دانشکده علوم دانشگاه قاهره در بعضی از کتابهای علمیش می‌گوید که : در این کلام خداوند اعجاز علمی وجود دارد؛ «کَمَثَلِ العَنکبُوتِ اِتَّخَذَت بَیتاً» یعنی عنکبوتهایی که مؤنث هستند خانه بنا می‌کنند و به همین خاطر تای تأنیث آورده است : «کَمَثَلِ العَنکبُوتِ اِتَخَذَت بَیتاً» عنکبوت مؤنث همان عنکبوتی است که خانه سازی می‌کند و عنکبوتها مذکر را به وارد شدن در آن تشویق می‌کند به گونه‌ای که در جلو او حرکات مفتونانه انجام می‌دهد و بعضی آوازهای طنین را به گوش او می‌رساند تا او را وارد خانه‌اش می‌کند. و بعد از تلقیح او را می‌خورد و می‌درد و بعد از آن بچه‌هایش را می‌خورد و بعضی از بچه‌ها بعضی دیگر را می‌خورند. پس خانه عنکبوت علاوه بر ضعف بنا از بنیان نیز ضعیف می‌باشد. و در روابط داخلی با هم ضعیف می‌باشند و گاهی این دو ضعف در یک ضعف جمع می‌شود.

و گفته شده که : هر کس به زنش اجازه دهد که بر او طغیان کند و مطیع خواسته‌های وی بشود و دستوراتش را به ترتیب عمل کند و در آنچه که رضایت خداوند نیست از او اطاعت کند در این صورت مثل چهارپایان می‌باشد. و بلکه گمراهتر از آنها، چونکه تواضع مذکر برای مونث فقط نزد حیوانات و چهارپایان وجود دارد.

و مسلمانان امروزی در سختیهایی که با دشمنانشان یعنی یهود و حامیان آنها دارند هر گاه به غیر خداوند اعتماد کردند و به نیروهای زمینی متوسل شدند و تسلیم آنها شدند مثل عنکبوت می‌باشند.

‚کَمَثَلِ العَنَکبوتِ اتَّخَذَت بَیتاً و إنَّ اَوهنَ البیُوتِ لَبَیتُ العَنکبُوتِ لَو کانوا یَعلَموُنَ(عنکبوت : 41)

«مثل کسانی که غیر خدا را به دوستی گرفته‌اند، مثل خانه‌ایست که عنکبوت بنا می‌کند. و اگر بدانید، سست‌ترین بناها، خانه عنکبوت می‌باشد».

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۴
aziz ghezel

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی