مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

وقتی مردان حرمت مرد بودنشان را بدانند و زنان شوکت زن بودنشان را مردان همیشه مرد میمانند و زنان همیشه زن و آنگاه هر روز ، نه روز "زن" و نه روز "مرد" بلکه روز "انسان" است.


آخرین نظرات


این دنیا که الان هستیم در مقابل دنیای که قبلا بودیم و بعداً خواهیم بود مثل یه امتحان تستی با زمان کوتاه که زود می گذره این است که می گند این دنیا یه پنجره است . یه نگاه به یک منظره از پشت پنجره..........
 

حدیثی از مولا امیرالمؤمنین(ع) داریم که می فرمایند: «إِنَّ اللَّهَ خَلَقَ الْأَرْوَاحَ قَبْلَ الْأَبْدَانِ بِأَلْفَیْ عَامٍ» خداوند ارواح را دو هزار سال قبل از بدنها خلق فرمود.

عالم ذر عالمیه که کمتر کسی در موردش صحبت می کنه و یا حتی می دونه


عالم ذر

عالمی که مربوط به منشا وجود ماست. مربوط به خود ماست. روح ما. جسم ما. خدای ما. حضرت آدم.
خیلی ها فکر می کنند ما از اول وجود نداشتیم. خیلی ها فکر می کنند زمان تولدمون روح ما شکل میگیره و ....
من ، شما ، اجدادمون ، حضرات آدم و ...  همگی با هم تو یه زمان به وجود اومدیم  یعنی در عالم ارواح به وجود اومدیم. توی این دنیا هست که یکی زودتر میاد یکی دیرتر  بخاطر همین هست که اینجا یکی بزرگتر از دیگری هست یا کوچکتر  ولی در اصل توی عالم ارواح همگی با هم به وجود اومدیم   یعنی در عالم ارواح بوده که خدا ما را آفریده ولی باید باور کنیم که روح ما خیلی وقته که تو دنیا وجود داشته. این ها همش حکمت خداوندیه.
ما عالمی داریم به نام عالم ارواح. همه ما انسانها توی این عالم زندگی کردیم.
عجیبه ولی بعد از عالم ارواح، عالم ذر وجود داره و بعد از عالم ذر ، دنیای ما وجود داره. بعدش هم آخرت و ...
بعد از عالم ارواح خدا حضرت آدم رو که البته روحش رو آفریده بود به صورت جسم آفرید.
سپس از پشت حضرت آدم تمام انسان ها رو که به صورت روح بودند به صورت جسم آفرید ولی خیلی ریز و کوچکتر از این که الان هستیم.
بعد با همه ما انسان ها پیمان بست. پیمان بست که ما بدونیم خدایی هم وجود داره. این پیمان باعث شد تا ما انسانها به طور فطری خدا دوست باشیم.
خدا تو عالم ذر به انسان ها گفت اگه شما انسان ها پدر و مادر کافر دارید نباید کافر بشید چون من با شما پیمانی برای آخرتتون بستم.
جالبه که ما تو عالم ذر مدت ها زندگی کردیم.
به خاطر زندگی که ما در عالم ارواح و عالم ذر داشتیم گاهی اوقات تو دنیای امروزی به جای میریم ولی فکر می کنیم اونجا رو قبلا دیدیم. یا اینکه قیافه کسی برای ما آشناست. تو عالم ذر پیمان خدا به صورت ضمیر ناخودآگاه در ذهن ما قرار گرفت.
بعد از عالم ذر ما به دنیا میایم و زندگیمون همینه که می بینیم.
ادیان مختلف نسبت به این مباحث عقاید دیگه دارند.
مثلا بودا میگه وقتی انسانی می میره تا روحش کامل نشه روحش دوباره به صورت انسان یا حیوان دیگه در میاد. این چرخه همینطور ادامه پیدا میکنه تا جایی که روحش به تکامل برسه. اعتقاد جالبیه که بودایی ها دارند.
مسلمانان به عالم ذر اعتقاد دارند و خدا توی قرآن یک آیه در مورد عالم ذر گفته.

آیا امکان دارد انسان اتفاقات و حوادثی که در عالم ذر برایش رخ داده است را به خاطر بیاورد؟
خیر ، چنین چیزی امکان ندارد چون عالم ارواح ذر(ارواح) عالم شهود باطنی می باشد و کسی نمیتواند چیزی را به خاطر بیاورد چون اسباب دو عالم فرق دارند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۰
aziz ghezel

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی