مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

وقتی مردان حرمت مرد بودنشان را بدانند و زنان شوکت زن بودنشان را مردان همیشه مرد میمانند و زنان همیشه زن و آنگاه هر روز ، نه روز "زن" و نه روز "مرد" بلکه روز "انسان" است.


آخرین نظرات

ظرافت ها و شگردهای همسرداری

سه شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۵۶ ق.ظ
پیامبر صلی الله علیه و آله و سّلم می فرمایند: هر مردی که به همسرش بگوید" دوستت دارم " محبت او از دل همسرش هیچ گاه بیرون نخواهد رفت. انسان تشنه ی سخنان دلفریب عاشقانه است. به ویژه در زمانهای حساس، بحرانی، دلگیر، در شکست ها، نا امیدی ها و در طوفان های سهمگین روزگار .در چنین مواقعی یک کلمه محبت آمیز یا جمله ای عاشقانه، بهترین و پرارزش ترین هدیه ای است که می توان به همسر خویش تقدیم نمود. همان گونه که آتش نمرود به مدد الهی برای خلیل الرحمان گلستان شد، کلام عاشقانه نیز همانند نسیم قدسی، آتش سوزان وجود همسر عزیز ما راتبدیل به گلستانی سبز و خرم می سازد و زشتی ها و کدورت های آن را می زداید.
با زمزمه های عاشقانه است که ما همسر خویش را اسیر عشق خود می سازیم واو را تشنه محبت می نماییم. تشنه کلام های دلفریب و دلفروزی که بی شک عشق را در سرتاسر وجود جریان می دهد.
انسان در هر حالی مانند نوزادی است که مشتاقانه با لالایی عاشقانه ی مادر چشم بر هم می گذارد. او لحظه ها را به امید دست یافتن به آرامش روح و روان تلاش می کند؛ و اگر از این آرزوی فطرت بشری محروم بماند، زندگی برایش تحمل طاقت فرسایی بیش نخواهد بود. همسر انسان می تواند مأمنی برای دست یابی به این آرامش باشد.
همسر به عنوان زن یا شوهر در زندگی، باید عاشقانه به شریک زندگی خویش مهر بورزد و آرامش را با کلام عاشقانه و محبت آمیز به وی ارزانی دارد. چرا که در سراسر گیتی، جایی نیست که در آن عشق را بتوان خریداری کرد، مگر با متاع دل.کلمات عاشقانه ی شما این توانایی را دارد که دل همسرتان را نرم و در آن نفوذ کند وعشق و محبت را برای همیشه در آن جای دهد، و این معجزه ی کلام عاشقانه است.
همسر انسان  همانند زنبوری است که خواهان شهد شیرین گل است و برای رسیدن به این شهد شیرین، هر بلایی را به جان می خرد. او خواهان شهد شیرین گل وجود همسر خویش است و آن شهد، سخن شیرین می باشد که کام را شیرین میکند و بالاترین بها را که همانا دل است، برای این شهد شیرین می پردازد و تقدیم همسر می نماید.
با سخنان دلنشین، ملایم و عاشقانه ی خود، دل همسر خویش را شکار کنید و اسیر خود بسازید تا زندگی آرام و دلنشینی داشته باشید.
زبان خوش، همان داروی مهر و محبتی است که بسیاری از همسران به دنبال آن هستند تا به وسیله ی آن، عشق خود را حاکم بر دل همسر خویش و آنها را شیفته و شیدای خود سازند، به طوری که از آنها جز رفتار خوب و مورد پسند خویش، رفتاری دیگر نبینند.لبخند، دسته گلی زیباست که شما به همسر خویش تقدیم می نمایید. اگر کسی را دوست داشته باشیم، با دیدن وی بی اختیار گل لب هایمان شکفته می شود و به روی او لبخند می زنیم و با لبخند خود به او می گوییم: دوستت دارم. لبخند روی زیبا را زیباتر می کند. زیبایی، دلپذیر است. همانگونه که همه ی انسان ها، گل، درخت، سبزه زار، رودخانه، دریا، پرندگان و تمام چیزهای زیبا و دلپذیر را دوست دارند و از دیدن آنها شاد می شوند، پس با لبخند زدن، زیبایی خویش را افزون کنید و چشم همسرتان را روشن نمایید. اگر می خواهید به همسر خویش نیکی کنید و دل او را صاحب شوید، پس به او لبخند بزنید و دل او را شاد کنید.
به همسرتان لبخند بزنید تا او باور کند که شما دوستش دارید.حرف دل خویش را هنرمندانه و با لبخندی ملیح به همسرتان بگویید و او را شیفته ی لبخند خویش سازید. لبخند بزنید و فرمانروای دل او شوید و از فرمانروایی خو د لذت ببرید.
همسر شما خویش را به عطر گل ها خوشبو می نماید، تا همانند گلی در کاشانه ی شما عطر افشانی کند. او به عشق شما و برای شما که عزیز وی می باشید، خود را خوش رنگ و بو می سازد. او می خو اهد همان گلی باشد که با رنگ و بوی دلفریبش شما را مجذوب سازد و رابطه عاشقانه تان را از طوفان کم شدن محبت، حفظ. نماید. هوای خانه ی شما را از وجود خوشبوی خویش،بهاری می نماید و خانه ی شما رابه گلستانی دلکش و دلفروز تبدیل می نماید تا شما از بودن در کنار او لذت ببرید و احساس خوشبختی نمایید. او شما را دوست دارد"که این چنین شما را از احسان بی دریغ خویش، بهره مند می سازد، شما هم سپاسگزار باشید! سپاسگزار عطر وجود یار باشید. هرگاه که بوی خوش او را استشمام کردید و جان خویش را مصفا ساختید، زبان به ستایش یار باز کنید تا او بداند که او برای شما چون گل، سراسر نیکی و زیبایی است. به او بگویید، تا بداند که او گل همیشه بهار شماست. از روی یار و بوی دل انگیز بهاری اش، تمجید کنید و بگویید که عاشقش هستید.

همسران باید از جانب هم مطمئن شوند که تنها یار خانه نشین چشم و دل یکدیگر هستند. تنها کسی که چشمان شما طالب شکار اوست، همسر شماست. این حق اوست، حقش را ادا سازیدا اگر هم ناخودآگاه نامحرمی از مقابل دیدگان شما با صد کرشمه گذشت، پرده خانه ی چشم را برکشید، تا نتواند در دل شما که خانه ی یار است، جایی پیدا کند. روایت شده است که حضرت علی علیه السّلام ، در میان یارانش نشسته بود. زن زیبارویی به آنان گذشت و چشمانشان به سوی او خیره شد. حضرت فرمودند: این دیده ها اشترانی چموش را ماننده اندکه اینک به هیجان آمده اند. هرگاه کسی از شما با نگاه به زنی شگفتی در آمد، با همسرش بیامیزد که او نیز زنی است همانند آن زن. 2 باید مراقب چشم و دل خود باشیم، مبادا گناه، باعث خیانت به زندگی خانوادگی شود. هرگاه همسرمان مطمئن شود که یگانه قلب ماست، محبت بی کر ان در دل او جای می گیرد و از جان و دل شیفته ی ما خواهد شد.
خوشرو و خنده رو بودن، هدیه و نیکی به همسرمان است که نیاز به سرمایه ی مادی ندارد، در حالی که در عین ارزان بودنش، هدیه ای است پربها که نیازی به زمان و مکان، صرف وقت و انرژی و فراگیری هنر خاصی ندارد. آیا خوشرویی بهترین و زیباترین هدیه ای نیست که ما می توانیم به همسر  خویش تقدیم نماییم؟پس هرگاه طوفان غم و بلا به دنبال همسرتان آمد،خوشرویی شما بهترین مرهمی است که می تواند غم و اندوه را از دل بزادید،هر چند که برای مدت کوتاهی باشد. از طرفی ،گاهی اوقات ابرهای تیره در آسمان زندگی ما پدیدار می شنود و رابطه ی آبی با همسرمان، رو به تیرگی می نهد و رنگ عشق در دل همسرمان کمرنگ و بی فروغ می شود؛ و چه بسا دشمنی،جای مهر و محبت را در دل او بگیرد. همسر هنرمند، کسی است که به سرعت در پی حلّ این کدورت ها بر می آید.خوشرویی،همانند چنگی است که می توانیم به وسیله آن ،کینه و دشمنی را از دل همسرمان بیرون آوریم و به جای آن،عشق را بر مسند دل بنشانیم.
هرگاه همسر خود را به آغوش می کشید، دشمنی از سینه ی شمامی رود و به جای آن مهر و محبت می نشیند. کانون گرم زندگی شما از طوفان بلا حفظ می شود و آنگاه است که رحمت خدا شما را فرا می گیرد.در زندگی زناشویی با لمس دست ها، چهره به چهره گفت و گو کردن و تماس های جسمانی است که آتش فتنه ها خاموش و شعله ی عشق فروزان می شود.
































 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۷
aziz ghezel

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی