مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

وقتی مردان حرمت مرد بودنشان را بدانند و زنان شوکت زن بودنشان را مردان همیشه مرد میمانند و زنان همیشه زن و آنگاه هر روز ، نه روز "زن" و نه روز "مرد" بلکه روز "انسان" است.


آخرین نظرات

روشهای افزایش کلسترول خوب

جمعه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۱۹ ق.ظ


شیوه زندگی شما ،مهمترین تاثیر را بر کلسترول HDL دارد. حتی تغییرات بسیار جزیی در عادات روزمره می تواند شما را در رسیدن به میزان HDL مناسب یاری کند.

سیگار نکشید: اگر سیگاری هستید، حتماً کشیدن آن را ترک کنید . ترک سیگار میزان HDL خون شما را تا ١٠٪ افزایش می دهد . ترک سیگار آسان نیست . اما شانس خود را با تغییر استراتژی و روش ، امتحان کنید . با پزشک خود در مورد روش ترک سیگار مشورت کنید .

 کاهش اضافه وزن: کاهش چند کیلو از وزن ، تاثیر به سزایی در افزایش HDL دارد . اگر دچار اضافه وزن وچاقی هستید ، کاهش چند کیلو به شدت به شما کمک می کند . هر ٢/٧ کیلو کاهش وزن ، معادل افزایش ١ میلی گرم HDL است . اگر تمرکز خود را روی غذاهای سالمتر و فعالیت جسمانی بیشتر ، قرار دهید فرایند کاهش وزن خود را افزایش خواهید داد .

فعالیت جسمانی خود را بیشتر کنید : در بزرگسالان کم تحرک ، تنها دوماه ورزشهای هوازی می تواند ٥٪ HDL را افزایش دهد. بهترین روش ورزشهای تند ٣٠ دقیقه ای ، پنج روز در هفته است . برای مثال : ورزشهای هوازی مانند پیاده روی ، دویدن ، دوچرخه سواری ، شنا و بسکتبال و یا هر ورزشی که ضربان قلب را بالا ببرد . اگر ٣٠ دقیقه مداوم زمان ندارید ، آن را به بخشهای ده دقیقه ای تقسیم کنید .

چربیهای سالمتری مصرف کنید: در یک رژیم سالم ، چربی نیز وجود دارد ، اما محدود . در یک رژیم سلامتی برای قلب ، ٢٥ تا ٣٥ ٪ کل کالری روزانه شما از چربیها تامین می شود . اما چربی اشباع شده تنها ٧٪ از کل رژیم شما را به خود اختصاص می دهد . از غذاهای با چربی اشباع شده و ترانس خودداری کنید . این نوع چربی ها LDL را بالا برده و به رگها آسیب می زنند . چربیهای اشباع نشده در زیتون ، بادام زمینی و روغن کانولا موجود است . آجیل ها، ماهی و سایر موادغذایی حاوی اسیدهای چرب اومگا ٣ نیز برای بالا بردن HDL به شما کمک می کنند .

داروها و غذاهای مفید : برخی داروها LDL را کاهش می دهند و به بالا رفتن HDL کمک می کنند . مانند: نیاسین : نیاسین یا همان نیاسپان بهترین دارو برای افزایش HDL است . داروهای مختلفی در این زمینه تجویز می شوند ، اما نیاسین از همه آنها بهتر است ، زیرا عوارض جانبی کمتری دارد .

فیبریتس : داروی فنوفیبریت و جموفیبروزول به افزایش HDL کمک می کند .

استاتین : استاتین مواد کبدی شما را بلوکه می کند و سبب کاهش کلسترول در سلولهای کبدی می شود ، که این امر باعث می شود کبد کلسترول بد را پاکسازی کند . استاتین کمک می کند تا کلسترول ذخیره شده در دیواره رگها مجدداً جذب شوند . خانواده استاتینها به شرح زیر است : آتورواستاتین ، فلوواستاتین ، لوواستاتین ، پراواستاتین ، رسواستاتین و سمواستاتین

در عین حالی که سعی می کنید شیوه زندگی خود را تغییر دهید ، اگر پزشکتان تشخیص داده که از دارو هم استفاده کنید ، حتماً طبق دستور این کار را انجام دهید .

برخی مواد غذایی تاثیر مثبتی در افزایش کلسترول خوب دارند :

 غلات کامل : جوی دوسر ، سبوس جو ، و گندم کامل  آجیل ها از قبیل : گردو ، بادام اسیدهای چرب: حاوی امگا ٣ ، ماهی و مکملهای روغن ماهی ، بذر کتان و روغن بذر کتان

جهت جلوگیری از هر گونه تداخل دارویی ، قبل از مصرف مکملها با پزشک خود مشورت کنید .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۳
aziz ghezel

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی