مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

وقتی مردان حرمت مرد بودنشان را بدانند و زنان شوکت زن بودنشان را مردان همیشه مرد میمانند و زنان همیشه زن و آنگاه هر روز ، نه روز "زن" و نه روز "مرد" بلکه روز "انسان" است.


آخرین نظرات

خطرات مصرف روغن جامد

جمعه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۳۳ ب.ظ


روغن جامد هیدروژنه که حاوی اسیدهای چرب اشباع و اسیدهای چرب ترانس است، خطر ابـتـلا به امراض قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد بنابراین، بهتر است از روغن مایع برای مصارف پخت و پز و سالاد و از روغن مخصوص سرخ‌کردنی برای مصارف سرخ کردن استفاده کرد.

روغن مایع به دلیل اینکه حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع فراوان و فاقد کلسترول است به روغن جامد ارجحیت دارد. استفاده از حرارت بالا هنگام طبخ روغن باعث ایجاد ترکیبات شیمیایی نامطلوب در روغــن می‌شود. وقتی غلظت این ترکیبات زیاد باشد روغن کدر، بدبو و غلیظ می‌شود.

حرارت، باعث دود کردن روغن می‌شود. بنابراین باید روغن با شعله کم حرارت داده شود و از مصرف مجدد روغن حرارت دیده پرهیز شود.

روغن مایع مخصوص سرخ‌کردنی در مقابل حرارت پایدار است. اما این موضوع بدان معنی نیست که از این نوع روغن چندین بار می‌توان برای سرخ کردن استفاده کرد.

از روغن مخصوص سرخ کردن حداکثر 3-2 بار آن هم نه با فاصله زمانی طولانی بلکه حدودا در عرض 24 ساعت می‌توان استفاده کرد و پس از آن باید روغن حرارت دیده را دور ریخت.

روغن نباید در هیچ مرحله‌ای بوی تند داشته باشد. ظهور بوی نامطبوع نشانه فساد روغن است.


روغن مصرف‌شده نباید دوباره به ظرف اصلی روغن برگردانیده شود.

از مصرف روغن‌هایی که آثار زنگ زدگی بر روی قوطی آن‌ها مشاهده می‌شود خودداری کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۷
aziz ghezel

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی