مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

وقتی مردان حرمت مرد بودنشان را بدانند و زنان شوکت زن بودنشان را مردان همیشه مرد میمانند و زنان همیشه زن و آنگاه هر روز ، نه روز "زن" و نه روز "مرد" بلکه روز "انسان" است.


آخرین نظرات

تاریخچه دوئل: بازی مرگ چگونه به وجود آمد؟

يكشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۲۸ ق.ظ


دوئل اولین بار در قرون وسطی و توسط شوالیه ها انجام می شد. آنها با این کار برای خود شرافت و اعتبار کسب می کردند. دوئل برای شوالیه ها نوعی افتخار محسوب می شد. اگرچه ریشه های دوئل به کشورهای فرانسه و انگلستان بر می گردد ولی تصاویری توسط باستان شناسان کشف شده است که نشان می دهد در مصر و یونان باستان نیز دوئل انجام می گرفته است.

در دوئل های دوران قرون وسطی معمولاً یکی از رقبا کشته می شد. دو شوالیه برای شرافت خود می جنگیدند و از حق خود دفاع می کردند. گاهی اوقات دوئل ها برای به دست آوردن زنان زیبا و یا شاهزاده ها انجام می گرفت. پادشاهان با این کار شوالیه های شجاع را به دامادی خود قبول می کردند. گاهی اوقات نیز شوالیه ها برای دفاع از نجابت زنان سلطنتی دست به دوئل می زدند.

تعین مکان دوئل به واسطه ی یک فرد خارجی انجام می گرفت. معمولا این نوع از رقابت ها با حضور پادشاه و مقامات عالی و جمعی از مردم انجام می شد. زمان دوئل ها نیز یا صبح ها و یا نزدیک به غروب بود. در صورت مرگ یکی از طرفین، دارایی های او مصادره و به برنده داده می شد. در مصر باستان دوئل را در معابد انجام می دادند و بیشتر برای مصریان باستان جنبه ی سرگرمی داشت.

سلاح هایی که در مصر باستان برای دوئل انجام می شد عبارت اند از چکش های فولادی و زنجیرهای بزرگ و کشنده. اما درامتیک ترین نوع دوئل در روم باستان انجام می شد. جنگاوران معمولا برهنه بودند و به جزء یک سپر وسیله ی دیگری برای دفاع از خود نداشتند. جنگاوران با توری که در دستشان بود بین خود و رقیبشان فاصله ایجاد می کردند و با شمشیر به آن حمله می کردند. دلاورن سعی می کردند که رقیب را در توری گیر بیاندازند و سپس او را بکشند.

در قرون وسطی از انواع شمشیر در دوئل ها استفاده می شد. معمولاً شمشیرها، دسته های بزرگ داشتند که جنگاور بتواند از هر دو دستش برای ضربه زدن به حریف استفاده کند. جنگاوران با شمشیرهای کوچک نیز تمرین می کردند که در صورت لزوم بتوانند با آن گلوی حریف را پاره کنند. بیشترین ضربات نیز به گردن و صورت حریف زده می شد. بعد از اختراع باروت، تفنگ ها نیز به بازی مرگ کشیده شدند. این نوع از دوئل بسیار خشن و خطرناک بود. این نوع از دوئل بیشتر در غرب وحشی و در آمریکا انجام می شد. هر دو رقیب یک نوع از تفنگ را انتخاب می کردند و پشت هم راه می رفتند تا به نقطه ی مورد نظر رسیده و سپس به هم شلیک می کردند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۰۷
aziz ghezel

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی