مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

وقتی مردان حرمت مرد بودنشان را بدانند و زنان شوکت زن بودنشان را مردان همیشه مرد میمانند و زنان همیشه زن و آنگاه هر روز ، نه روز "زن" و نه روز "مرد" بلکه روز "انسان" است.


آخرین نظرات

بهترین زمان برای حمام کردن

جمعه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۴، ۰۱:۱۰ ق.ظ



حمام کردن آن هم به طور منظم یکی از بهترین عادت‌های بهداشتی است. کارشناسان می‌گویند حمام کردن صبح یا شب تاثیرات متفاوتی روی بدن انسان می‌گذارد. پیشنهاد ما این است که هر روز حمام کنید. اما اگر هر روز از صابون و شامپو بدن استفاده کنید پوست شما خشک می‌شود پس بهتر است که فقط بدن خود را با آب بشویید.

اما چه زمانی برای حمام کردن مناسب است؟ حمام کردن در فرهنگ‌های مختلف متفاوت است. در کشورهای آسیایی مردم معمولا شب‌ها حمام می‌کنند در حالی که آمریکایی‌ها صبح‌ها دوش می‌گیرند.
کدام زمان بهتر است؟ کارشناسان از فواید هر دو زمان می‌گویند.



 

فواید دوش گرفتن در صبح
کسانی که پوست‌شان چرب است بهتر است که صبح‌ها دوش بگیرند زیرا در طول شب که عرق می‌کنند از پوست ماده‌ای به نام سبوم تشرح می‌شود این ماده در طول روز روی پوست باقی می‌ماند و منافذ آن را مسدود می‌کند. حمام کردن در صبح باعث می‌شود گردش خون در بدن بهتر شود، ضربان قلبتان بالا برود، ماهیچه‌هایتان شل و خشکی ماهیچه‌های گردن و درد کمرتان التیام یابد. پس از حمام کردن روزی سرشار از انرژی را آغاز خواهید کرد.



فواید دوش گرفتن در شب
حمام کردن در شب بهترین داروی بی‌خوابی است و مانند قرص‌های آرامبخش عمل می‌کند. با انجام این کار پیام‌هایی به بدن فرستاده می‌شود که ملاتونین (هورمونی که به خوابیدن شما کمک می‌کند) ترشح می‌کند. همچنین حمام کردن در شب فشار خون را پایین می‌آورد و باعث کاهش استرس می‌شود و بهترین راه برای رسیدن به آرامش پس از یک روز کاری و یا انجام فعالیت‌های ورزشی سخت است. فایده دیگری که این کار دارد این است که رختخوابتان همیشه تمیز می‌ماند. ممکن است که خود را آدم تمیزی فرض کنید ولی این را بدانید که سلول‌های مرده روی پوست جمع می‌شوند. پس بهتر است قبل از خواب حمام کنید تا این سلول‌های مرده به رختخوابتان نفوذ نکنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۳۰
aziz ghezel

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی