مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

وقتی مردان حرمت مرد بودنشان را بدانند و زنان شوکت زن بودنشان را مردان همیشه مرد میمانند و زنان همیشه زن و آنگاه هر روز ، نه روز "زن" و نه روز "مرد" بلکه روز "انسان" است.


آخرین نظرات

باورهای رایج و بعضا نادرست درباره قهوه و مصرف آن

پنجشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۲۱ ب.ظ


 قهوه اعتیادآور است

خیر! قهوه از مواد اعتیادآور محسوب نمی‌شود. پژوهش‌های علمی نشان می‌دهند وابستگی به قهوه به‌شکلی که بتوان آن را اعتیاد دانست، وجود ندارد. فقط ممکن است کمی سردرد ایجاد شود که خیلی زود از بین می‌رود.

 اسپرسو قوی‌تر از قهوه‌ معمولی است

خیر، برعکس! هر فنجان اسپرسو ۵۰ میلی‌گرم کافئین دارد، در حالیکه میزان کافئین یک فنجان قهوه معمولی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلی‌گرم است. "قوی‌تر" بودن اسپرسو به خاطر شیوه تهیه آن است که سبب می‌شود، مواد معطر بیشتری از دانه‌های قهوه استخراج شوند.

 قهوه تشنج‌آور است

این هم غلط است. دانشمندان پی برده‌اند مصرف یک تا پنج فنجان قهوه در روز بر کارآیی انسان تأثیر مثبت دارد. مصرف قهوه گردش خون در ناحیه مغز را تقویت می‌کند و سبب می‌شود که قابلیت تمرکز، فراگیری و واکنش فرد بیشتر شود.  قهوه با رساندن اکسیژن بیشتر به مغز  باعث می‌شود بهتر فکر کنید

 قهوه فشار خون می‌آورد

آخرین تحقیقات علمی نشان می‌دهد که مصرف مرتب قهوه حتی برای کسانی که فشار خونشان بالا است، خطرناک نیست. البته کسانی که هرگز قهوه نمی‌نوشند، فشار خونشان در صورت مصرف قهوه بالا خواهد رفت. افرادی هم که ناراحتی‌های قلبی دارند، بهتر است که مصرف قهوه را به یک تا ۲ فنجان در روز محدود کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که قطع ناگهانی و بلافاصله قهوه بیشتر ضرر دارد تا فایده.

قهوه برای معده مضر است

این موضوع هنوز اثبات نشده است. در صورتی که قهوه بمدت طولانی و آرام بو داده شود، مواد اسیدی و تحریک‌کننده آن که می‌توانند سبب ترش کردن معده شوند، از بین می‌روند. نوشیدن قهوه معمولی با شیر نیز سبب می‌شود که جداره‌های معده در صورت مصرف قهوه کمتر تحریک شوند.

قهوه ضدآلزایمر است

بله! تحقیقات انجام شده حاکی است قهوه تأثیرات مثبتی بر کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم، پیشگیری از ابتلا به بیماری پارکینسون و نیز آلزایمر دارد.

 قهوه ضدسرطان روده است

بله! نتایج یک تحقیق جدید نیز نشان می‌دهد که کسانی که قهوه می‌نوشند، به ندرت به سرطان روده مبتلا می‌شوند. با این حال دانشمندان نتوانسته‌اند به طور قاطع این نتیجه را تأیید کنند. به گفته آنان در این زمینه به پژوهش‌های بیشتری نیاز است.

 قهوه فعالیت‌های جنسی تاثیر منفی دارد

خیر! پژوهش‌های متعددی نشان می‌دهد، کسانی که قهوه مصرف می‌کنند فعالیت‌های جنسی بیشتری نیز دارند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۳
aziz ghezel

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی