مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

وقتی مردان حرمت مرد بودنشان را بدانند و زنان شوکت زن بودنشان را مردان همیشه مرد میمانند و زنان همیشه زن و آنگاه هر روز ، نه روز "زن" و نه روز "مرد" بلکه روز "انسان" است.


آخرین نظرات

اندرزهای مفید از گوهرهای جاوید

يكشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۵۸ ب.ظ


پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) می فرماید :

هرکسی صبح کند وبیشتر همتش دنیا باشد ازطرف خداوند در هیچ چیزی نیست ، وخداوند درقلب او چهار خصلت قرار ولازم می گرداند:

1)غم دنیا را در او قرار میدهد که هیچ وقت در او قطع نمی شود.

2) مشغولاتی را فراهم می کند که هیچ وقت فارغ نمی شود.

3) فقر و احتیاج را در او قرار می دهد که هیچ وقت به غنی نمی رسد.

4)آرزوهایی در قلب او قرار میدهد که هیچ وقت به انتها نمی رسد.

 حضرت آدم (ع) به فرزند خویش 5 چیز را توصیه و امر می کند که او هم به اولاد خویش می گوید :

1)  حضرت آدم(ع)  به فرزند خویش می گوید : به فرزندت بگو هیچ وقت به دنیا اطمینان حاصل نکند ، چون من ماندن در جنت را مطمئن بودم ، سپس خداوند مرا خارج کرد .

2)  به آنها بگو به هوای همسرشان عمل نکنند چون من به هوای همسرم عمل کردم واز درخت خوردم پشیمانی را برای من به دنبال داشت

3) برای آنها بگو : هر عملی که اراده می کنید به عاقبت آن بیندیشد چون اگرمن به عاقبت امر فکر می کردم ، آن چیزی که به من رسید، نمی رسید.

4)  هر وقت قلوب شما از چیزی مضطرب گشت ، از آن چیز دوری کنید، چون من زمانی که از درخت خوردم، قلب من مضطرب گشت ومن رجوع نکردم

5)   در کارهایتان مشورت کنید، اگر من در مورد کارها با فرشتگان مشورت می کردم چیزهایی که به من رسید ،نمی رسید.

 سلمان فارسی می فرماید:

عجیب است برای کسی که در آرزوی دنیا است و حال آنکه مرگ دنبال وی است و او را می طلبد وغافلی که از او غافل نشده و کسی که می خندد در حالی نمی داند آیا خدای او از ایشان راضی است یا ناراضی.

امام جعفر صادق(ع ) می فرماید:

هیچ توشه ای بهتر از تقوی نیست ، وهیچ چیز بهتر از سکوت نیست و هیچ دشمنی بهتر از نادانی نیست وهیچ دردی بدتر از دروغ نیست.

ونیز میفرماید:هرگاه برای تو از برادرت چیزی که نباید بشنوی ، برسد ، برای گفته برادرت یک تا 70 عذر طلب کن، اگر پیدا نکردی پس بگو شاید برادرم برای گفته خود عذری داشته که من خبر ندارم ونمی دانم.

پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) می فرماید :

همسر خوب همسری است که وقتی او را می بینی خوشحال می شوی.

دوای قلب 5 چیز است:

1)با تدبر قرآن خواندن 2)خالی بودن شکم 3) شب زنده داری 4) زار وتضرع وقت سحر 5)همنشینی با صالحان


امام غزالی  می فرماید:

هرکس چهار چیز را ادعا کند بدون چهار چیز ،دروغ گو است.

1)هر کس دوست داشتن را ادعا نماید وبه آن عمل نکند، دروغ گو است.

2)هرکس  محبت پیامبر اکرم( ص) را ادعا کند وعلما و فقراء را دوست ندارد،دروغ گو است.

3)هرکس ترس از آتش جهنم را ادعا نماید وترک گناه نکند، دروغ گو است.

4)هرکس محبت خداوند متعال را ادعا کند و ازبلاء ومعصیت  وغیره شکایت کند،دروغ گو است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۵
aziz ghezel

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی