مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

وقتی مردان حرمت مرد بودنشان را بدانند و زنان شوکت زن بودنشان را مردان همیشه مرد میمانند و زنان همیشه زن و آنگاه هر روز ، نه روز "زن" و نه روز "مرد" بلکه روز "انسان" است.


آخرین نظرات

آیا حق با شیعیان است یا با اهل تسنن؟

يكشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۰۱ ب.ظ

در قرآن آیاتی هست که انشعاب در دین را تآیید نمی کند. از جمله آیه 103 سوره آل عمران: «وَاعْـتـَصِـمُـوا بِحَـبْـلِ اللَّهِ جَـمِـیـعـًا وَلا تَـفَـرَّقـُوا...= همه به کتاب خدا بیاویزید و منشعب نشوید».

و در آیه 105 همان سوره می خوانیم: « وَلا تَکُونُوا کَـالَّـذِیـنَ تَـفـَرَّقـُوا وَاخْـتـَلـَفـُوا... = و مانند کسانی نشوید که منشعب شدند و با هم ناسازگاری نمودند».

چنانکه می بینیم خداوند مسلمانان را از ایجاد انشعاب در میان خود پرهیز داده است. تـقـسـیـم شـدن مسلمانان به شیعه و سنی نقض آیات قرآن است، و نقض آیه یعنی زیر پا گذاشتن سفارشات خداوند.

روز قیامت نیز خداوند بر مبنای آنچه خود وی گفته است از مـردم حسابرسی خـواهـد کرد، یعنی از شیعه بودن یا سنی بودن ما نخواهد پرسید، بنابر ایـن چـرا مـا بـه چـیـزهـائـی بپردازیم کـه نه تنها ضرورتی ندارد بلکه زیانهائی هم دارد. آنچه که شیعه و سنی میگوید نیز مسائلی نیستند که الزاماً نیازمند انشعاب میان مسلمانان باشد. بنابر این با برداشتن این مرز موروثی ناخواسته میان خود و دیگر مسلمانان، بجای پرداختن به مسائل گذشتگان که به خودِ آنها و به خداوند مربوط می شود به مسائل عصر خودمان بپردازیم که به ما مربوط میشود.

قرآن نام "مسلمان" را برای ما برگزیده، چرا ما میخواهیم داناتر از قرآن باشیم و نام دیگری برای خود انتخاب کنیم. قرآن گفته: هر که به خدا و روز رستاخیز ایمان داشته باشد و نیکوکار باشد رستگار میشود. چرا ما میخواهیم از خدا داناتر بوده و کار خود را دشوار کنیم!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۱
aziz ghezel

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی