مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

وقتی مردان حرمت مرد بودنشان را بدانند و زنان شوکت زن بودنشان را مردان همیشه مرد میمانند و زنان همیشه زن و آنگاه هر روز ، نه روز "زن" و نه روز "مرد" بلکه روز "انسان" است.


آخرین نظرات

آشنایی با دانه ها و حبوبات پر مصرف

سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۴۶ ب.ظ

باقلا را اگر با سرکه و آب بپزند و با پوست بخورند اسهالهای حاصل از زخم روده ها و اسهال های مزمن را قطع میکند و آرد آن با روغن بادام و قند برای سرفه و خشونت سینه و حلق مفید است و آب پخته باقلا برای رفع خشونت حلق و جلوگیری از تولید سنگ مثانه و باز کردن گرفتگیها مفید است و ضماد آرد باقلا مخلوط با آرد جو که با سرکه و نعنا پخته باشند برای کوفتگی و رفع ورم پستان که در اثر انجماد شیر باشد نافع است. ضماد آرد آن با شنبلیله و عسل برای تحلیل و نرم کردن دمل و ورم بناگوش و ورم زیر چشم و با گل خطمی برای ورم بیضه و ورمهای گرم مفید است. اگر باقلا را بکوبند بر هر عضو که مایل باشند ببندند موی در آن عضو نمیروید و موی را از روییدن بازمیدارد خصوصا اگر آن موضع را قبلا از موی پاک کرده باشند و این ضماد را مکرر روی آن بگذارند.جوشانده دانه باقلا شکم روشهای مزمن را متوقف میکند. آرد باقلا در رسانیدن آبسه و جوشها و خروج چرک از آنها اثر نافع دارد.خوردن باقلا خصوصا اسراف در خوردن آن در بهار بویژه به صورت خام در برخی اشخاص عوارضی ایجاد مینماید که شبیه نوعی مسمومیت است و آن را  فابیسم گویند.در موارد شدید موجب تب، کمخونی، یرقان و اسهال و اختلالات روانی و مالیخولیا و هذیان و ناراحتیهای قلبی میشود. بنابراین در خوردن باقلای تازه و ناپخته در مورد اطفال باید احتیاط کرد و حتیالامکان از اسراف در خوردن تازه و بخصوص نپخته آن پرهیز نمود .


جو که مواد مغذی آن از گندم کمتر است ولی قابض و خشک کننده است. غلیان صفرا و خون را تسکین میدهد، عطش را فرو می نشاند و حدت تبهای گرم و تبهای سل را تقلیل میدهد. مضر مثانه است از این نظر باید با روغن و انیسون خورده شود.خوردن آرد جو با شکر غذای خوبی برای اطفال و مسکن عطش و التهاب است. نان جو سنگین و دیرهضم است و نفاخ . اگر خمیر آرد جو را بگذارند که ترش شود و در دوغ حل کنند و یک شب بگذارند بماند و سپس بخورند برای تسکین غلیان خون صفراوی، تشنگی مفرط، قی صفراوی، تبهای گرم، اسهال صفراوی و خارش بسیار مفید است. جو برای سردمزاجان مضر است از این نظر باید با شکر خورده شود.تهیه ماء الشعیر: جو مقشر و بی پوست را گرفته خوب بشویند و آن را در آب جوش دهند و آب آن را بریزند و مجددا آب تازه در آن بریزند و آن را بپزند تا دانه های جو شکفته و دهن آنها باز شود در این موقع آن را با پارچهای صاف و بدون آنکه بمالند آب رد شده را میگذارند که سرد شود و میخورند.


سویا  غذایی است که میتواند جانشین گوشت شود و مصرف منظم و درازمدت فرآوردههای سویا به میزان محسوسی وضع خون اشخاصی را که مبتلا به کلسترول زیاد هستند اصلاح میکند و در برخی موارد حتی مقداری از آسیبهایی که در اثر کلسترول به رگهای خونی وارد شده ممکن است رفع و ترمیم شود، نشانه های علمی دیگری در دست است که سویا در تنظیم سطح انسولین قند خون و فعالیت رودهها برای دفع منظم کمک میکند و برای پیشگیری انواع سرطان بخصوص سرطان معده بسیار مؤثر است.سویا از گیاهان مفید برای رفع یبوست و بواسیر و سایر اختلالات دفعی میباشد و احتمالا برای سرطان کولون نیز مفید است. شیر سویا، شیر بریده سویا، آرد سویا، بلغور سویا، سویای بو داده، پروتئین سویا، سوس سویا، سویای تخمیر شده، جوانه سویا و سایر انواع دیگر فرآوردههای سویا میباشد.


شاهدانه  در طب سنتی به عنوان دارو کاربرد دارد. از تخم شاهدانه به عنوان تونیک، نیروبخش، قاعدهآور، مسهل و ملین، نرمکننده، مدر، مسکن و ضد جانور و انگل معده و مخدر استفاده میشود. مصرف زاید بر حد مجاز آن خطرناک است. یعنی از مسکنهایی است که طبق معمول اسراف در خوردن آن خطرناک است. تخم شاهدانه در موارد زکام و ناراحتیهای پس از زایمان و قی و استفراغ شدید مصرف میشود و در استعمال خارجی روی تاولها و زخمها و بهطور کلی زخم سر و کچلی میاندازند.گیاه شاهدانه مسکن واقعی و موثری برای درد شکم و معالجه سوءهاضمه با علائم درد و برای سرطانها و زخمها اثر شفابخش دارد به علاوه برای معالجه میگرن و نورالژی و روماتیسم و درد اعصاب مفید است .عصاره برگ آن برای از بین بردن شپش سر و ریختن چند قطره از عصاره برگ و روغن آن در گوش برای تسکین درد گوش نافع است. خوردن برگ آن رطوبتهای معده را خشک میکند و شکم را میبندد و قبض میکند و ترشح ادرار را زیاد میکند و ترشح اسپرم را قطع مینماید. ضماد و برگ آن برای تحلیل ورمهای گرم و تسکین دردهای عصبی مفید است.


عدس منبع غنی از ویتامینهای گروه B میباشد. و مواد معدنی موجود در آن نیز قابل توجه است.عدس از سری حبوبات با طبع سرد و خشک است که سرشار از آلبومین ، هیدارت کربن چربی ، مواد معدنی و آب و سلولز است. از سری مواد معدنی عدس میتوان به پتاسیم ، فسفر ، منیزیم ، کلسیم و آهن اشاره کرد. ویتامین های موجود در عدس C ، PP ، B2 ، B1 و A می باشند. عدس برای دفع سموم بسیار مناسب است زیرا پتاسیم موجود در آن باهث فعالیت زیاد کلیه می شود.عدس باعث تقویت عضله قلب می‎گردد و در حفظ سلامتی آن مؤثر می‎گردد.عدس باعث تقویت عضلات و رشد و نمو کودکان می‎شود. عدس فعالیت سلول‎های مغز و هوش و حافظه را افزون می‎کند.کسانی که کم خون هستند عدس را در برنامه غذایی خود قرار دهند. کسانی که دوران نقاهت را می‎گذرانند عدس مصرف نمایند. عدس یک غذای خوب برای سالمندان است.مصرف زیاد عدس باعث ضعف دید می‎شود. کسانی که اختلالات قاعدگی دارند عدس نخورند.خوردن عدس در شب باعث کابوس و مالیخولیا می‎شود به طور کلی عدس کم بخورند.کسانی که تصلب شرائین دارند عدس کم بخورند.زیاده روی در خوردن عدس باعث جذام می‎شود.افرادی که آنژین صدری دارند عدس کم بخورند.زیاده‎روی در خوردن عدس ضعف اعصاب می‎آورد.افراد سوداوی عدس کم بخورند.خوردن زیاد عدس باعث سخت ادراری می‎شود.


نخود بعلت درا بودن اسید های آمینه مختلف ،‌ویتامین ها و مواد معدنی غذای بسیار خوبی است .نخود یکی از حبوبات مغذی و انرژی زا و پرمصرف است.1. نخود کمی ملین است.  2.نخود اثر ادرار آور و قاعده آور دارد  3.نخود کرم کش است .4.برای برطرف کردن درد سینه وریه بای نخود را با کمی نمک پخت و آب ژله مانند آنرا خورد .5.روغن نخود برای تقویت مو موثر است شب ها آن را به سر بمالید و صبح مو را بشوئید .6.روغن نخود را اگر به سر بمالید سردرد را شفا می دهد .7.روغن نخود را بر روی دندانی که درد می کند بمالید درد را برطرف خواهد کرد .8.روغن نخود را اگر به زیرشکم بمالید برای تقویت نیروی جنسی موثر است .9.افراد گرم مزاج باید نخود را با سکنجبین بخورند تا از نفخ شکم جلوگیری کند.10. نخود را می توان برای دفع رسوبات ادراری و درمان زردی بکار برد.11. نخود درمان کننده قولنج های کلیوی است.  12. نخود را بصورت دارو روی زخم های چرکین بگذارید آنها را باز کرده و الیتام می دهد.


لوبیاچشم بلبلی دانه ی لوبیا چشم بلبلی به عنوان مدر و برای تقویت معده استفاده می شود و پخته و اب پز ان را می خودند و معتقدند ضمن این که غذای خوبی است برای از بین بردن کرم معده نیز مفید است.از عصاره ی ساقه و برگ ان که گرم شود به صورت قطره برای تسکین درد گوش مصرف می شود . برگ های خشک انرا به صورت گرد در اورده و مخلوط با زاج سفید روی پستان می گذارند که از ترشح شیر در پستان جلو گیری می کند . لوبیا چشم بلبلی نفاخ است ولی کمتر از سایر اقسام لوبیاها .*فیبر غنی موجود در آن، به کاهش وزن کمک می‌کند. فیبر به سیستم گوارشی نظم می‌بخشد و مانع یبوست و جذب کلسترول می‌شود. از این رو احتمال خطر بروز بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.پتاسیم موجود در آن، برای سلامت عضله و استخوان مفید است. منبع عالی پروتئین است و افراد گیاه‌خوار می‌توانند آن را جایگزین گوشت کنند. پروتئین برای حفظ سلامت عضله، پوست، مو و ناخن بسیار مفید است.پروتئین باعث رشد سلول‌ها می‌شود و در بدن انرژی تولید می‌کند. روی موجود در این نوع لوبیا، برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن تولید پروتئین، درمان زخم و تکثیر سلول‌ها لازم است. از آن جا که منبع عالی آهن است، مصرف آن به افراد مبتلا به کم خونی توصیه می‌شود. مانع بروز پوکی‌استخوان و برخی انواع سرطان می‌شود. فیبر قابل حل در آن برای بیماران دیابتی مفید است زیرا با کاهش دادن میزان جذب کربوهیدرات، میزان قند خون را حفظ می‌کند. ویتامین C آن در جذب آهن گیاهی به بدن کمک می‌کند.


ماش پوست گرفته و پخته شده برای سرفه و زکامهای گرم نافع است.این دانه غنی ، حاوی بسیاری از مواد مورد نیاز بدن است و در عین حال کالری کمی دارد ؛ یعنی پرخاصیت و غیر چاق کننده است. از این رو بهتر است در دوران رژیم لاغری حداقل هفته ای یک بار از ماش استفاده شود چون بسیار زود هضم و غیر نفاخ است و به علت دارا بودن ویتامین A و D نیازهای بدن ما را تأمین می کند و برای تقویت اعصاب و بینایی مفید است. ماش برای اشخاص سردمزاج و پیران و کسانی که در معده آنها نفخ و گاز بسیار است مضر است، بخصوص پوست گرفته آن  مضر دندان و قوه باه است و از این نظر اشخاص سردمزاج باید با ادویه گرم مانند زیره، دارچین، قرنفل، زنجبیل، مصطکی و خردل بخورند و در اشخاص گرم مزاج با آب عسل یا با آب انار ترش و روغن بادام بخورند. ضماد پخته آن با سرکه برای عوارض پوستی مانند جرب جراحت دار و ضماد پخته آن با آب برای رفع سستی اعضای بدن و تسکین درد دندان مفید است. خوردن ماش در موارد تبهای دانه دار مانند آبله و سرخک مفید است.مصرف آش ماش سردردهای شدید و آبریزش بینی ناشی از سرماخوردگی را درمان می کند و سرفه و تب را تسکین می بخشد.ماش برای افرادی که دچار ضعف و ناتوانی هستند بسیار مفید است.


ذرت سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله انواع ویتامین‌های گروه B مانند: B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)، B3 (نیاسین)، B5 (پانتوتنیک اسید)، B6 (ریبوفلاوین)، B9 (فولات) و نیز ویتامین C می‌باشد. همچنین دارای املاحی چون: پتاسیم، فسفر و منگنز است.  انواع فیبرهای محلول و نامحلول به فراوانی در ذرت یافت می‌شوند که در کاهش کلسترول خون و سرطان کولون کارآمد است.  ذرت بالأخص زمانی که به همراه حبوبات مصرف شود از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و می‌تواند نیاز پروتئینی بدن را تامین کند.  ذرت یکی از غلات فاقد گلوتن می‌باشد که می‌تواند منبع مناسبی از نشاسته برای بیماران مبتلا به سلیاک باشد.» ذرت سرشار از ویتامین B است. ذرت غذایی مفید برای تقویت پوست و ناخن هاست و از پوسته شدن ناخن جلوگیری میکند. ذرت از ریزش مو و خشکی مو و شکنندگی موها جلوگیری میکند. ذرت برای درمان اگزما ، خشکی و گرمازدگی بسیار مفید است.  ذرت برای درمان یبوست ، ورم روده و اسهال کاربرد دارد و بلغم را از معده دفع میکند. ذرت برای دفع سنگ کلیه و مثانه ، عفونت های مجاری ادرار ، التهاب و درد مثانه مفید است. برای دفع سنگ مثانه از جوشانده برگ های ذرت استفاده میشود. ذرت در درمان و بهبود بیماری های قلبی و نقرس کاربرد دارد. جوشانده کاکل ذرت بسیار مفید است و برای زیاد شدن ادرار و پاکسازی بدن مصرف میشود. روغن ذرت برای افرادی که چربی خون دارند مفید است و کلسترول خون را پایین میاورد. روغن ذرت سرشار از اسید لینولئیک است که یکی از دو اسید مهم برای سلامت پوست است.  از روغن ذرت برای تسکین موضعی حساسیت‌ها و بثورات پوستی استفاده می‌شود. ذرت برای رفع کم خونی مصرف میشود ، همچنین ذرت برای پیشگیری از سرطان ریه کاربرد دارد.  


گندم از دانه های بسیار مغذی و چاق کننده است ولی خوردن آن به صورت دانه برای اشخاصی که مبتلا به انسداد عروق هستند مضر است. گندم پخته نفاخ و دیرهضم است و از این نظر باید با شیرینی خورده شود. اگر گندم نارس خورده شود و روی آن نیز آب بخورند ایجاد قولنج باد و نفخ شدید میکند. ضماد گندم کوبیده برای رساندن دمل مفید است، زیرا پوست را گرم میکند. گندم بوداده بطئی الهضم و سنگین و نفاخ است.گندم که در آب پخته شده باشد خیلی مقوی و مغذی ولی برای هاضمه مضر است و اشخاصی که اختلالاتی در دستگاه هاضمه دارند نباید بخورند. ضماد گندم سوخته با موم و روغن برای درخشندگی چهره بسیار نافع است. اگر از آرد گندم که دارای کمی سبوس و گلوتن و نطفه گندم باشد و همه آنها را صددرصد از آرد نگرفته باشند، نان تهیه کنند بسیار مفید است و مغذی و برای ازدیاد نیروی جنسی نافع است و نان فطیر و همچنین نانی که آرد آن را بسیار نرم ساییده و نان کرده باشند قابض است و ایجاد انسداد مجاری میکند و دیرهضم میباشد. برای رفع ناراحتی پس از خوردن چنین نانی باید از شیرینی و قند و کمپوت استفاده کرد. اگر آرد گندم را با شکر و بادام مانند حریره درست کنند و کمکم از آن بخورند برای سرفه و خونروی از سینه و درد سینه و پهلو و تقویت نیروی جنسی مفید است و اگر نشاسته گندم را با آب و نعنا و روغن تازه درست کنند برای نرم کردن سینه نافع است. ضماد آرد گندم پخته با آب و روغن زیتون برای تحلیل ورمهای گرم نافع است و اگر با آب پیاز ضماد درست کنند برای ورمهای گرم و خنازیر مفید است. اگر نشاسته گندم را با رازیانه بپزند خوردن آن برای ازدیاد شیر زنان نافع است.سبوس: به علت مقدار زیادی سلولوز که در سبوس وجود دارد دیرهضم است و خوردن نان سبوس دار سنگین است و ترشی معده را زیاد میکند و در موارد وجود زخم یا حالت سرطانی درد دستگاه هاضمه و خونروی از رودهها و  اشخاص مبتلا به ترشی معده نباید نان سبوس بخورند. سبوس نرم کننده و خنک کننده است.در چین سبوس را مخلوط با چای دم کرده برای افزایش ترشح عرق و در موارد ادرار خونی و زکام میخورند و معمول است بالش پر شده از سبوس زیر سر اطفال مبتلا به آبله میگذارند خنک کننده و مفید است.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۹
aziz ghezel

نظرات (۱)

سلام و درود بر شما دوست گرامی ، مطلب خوبی بود ، از شما تشکر می کنم .

لطفا از سایت ما (سایت تبادل لینک خودکار و رایگان برای همه وبلاگ ها و وبسایت ها ) دیدن فرمایید

تبادل لینک = افزایش بازدید و افزایش پیج رنک گوگل وبلاگ و وبسایت شما



--------------------------------------------------------------------------------------------------------
استخدام ایران ، وبلاگ آگهی و اخبار استخدامی کشور

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی