مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

وقتی مردان حرمت مرد بودنشان را بدانند و زنان شوکت زن بودنشان را مردان همیشه مرد میمانند و زنان همیشه زن و آنگاه هر روز ، نه روز "زن" و نه روز "مرد" بلکه روز "انسان" است.


آخرین نظرات

نکات مهم در زندگی زناشویی ...

سه شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۰۹:۰۸ ب.ظ


در خانه خود خشک و بی روح نباشید، بلکه زندگی زناشویی را با بذله گویی و شوخ طبعی لذّت بخش کنید.

قضایا را تنها، از نظر خود ننگرید، بلکه گاهی خود را به جای همسرتان گذارده و ملاحظه کنیدکه چگونه نظری دارید.

در مواقعی که مهمان دارید، با همسرتان جنگ و جدال نکنید، بلکه برای همسرتان شخصیت قائل شوید.

به هیچ علت و عذری به همسرتان دروغ نگویید، زیرا با اولین دروغ، ریشه اعتماد او به شما سست می شودو از ان به بعد، به راستگویی های شما اعتماد نخواهد کرد.

محیط خانه که قلمرو حکمفرمایی زن است، هر قدر از لحاظ نظم و انظباط بهنر و کاملتر باشد نه تنها در تأمین رفاه شخص زن تأثیر دارد، بلکه شوهر را نیز به نوبه ی خود تحت تأثیر قرار می دهد.

در زندگی زناشویی برای هر امری وقتی معین کنید و همیشه آن کار را در وقت خود انجام دهید.

همسر خود را از کم و کیف و چگونگی کار و شغل خود بی خبر نگذارید، چه بسا در مواردی بتواند مشکلی را که حل آن در نظر شما آسان نبوده را رفع نموده وراهنمایی نماید.

اگر به بیماری خاصی مبتلا شدید، به همسرتان (خانمتان) عذاب ندهید، زیرا او تقصیری ندارد.او تا بتواند، در پرستاری شما غفلت نمی کند، بنابراین مستحق تندخویی درشما نیست.

همسر شما مانند دیگران، استحقاق احترام دارد و هرگونه احترامی که نسبت به او شود، موجب خرسندی خواهد بود.

در هنگام صحبت با همسر خویش، از روی تحکّم سخن نرانید و سلطه جو نباشید.

فراموش نکنید که یک همسر تا پایان حیات، آرزومند محبت و نوازش است. تا می توانید این نکته را در نظر داشته و از محبت همسر خویش غفلت نکنید.

گمان مبرید که یک زندگی زناشویی همیشه باید با آرمش همراه باشدو تناقضی پیش نیاید. هیچ یک از شما زن وشوهر، کمال مطلق نیستید. بنابراین اجازه بدهید احساسات چه خوب یا بد، اظهار شوند.

همیشه عشق و مهر ولطف را از همسر خود متوقع نباشید، خود شما هم سهم خود را بپردازید.

گمان مبرید که با ازدواج، خانه دار بی اجرتی را استخدام کرده اید. اگر او، فلسفه همسری با شما را روی این زمینه حساب کند، به فکر خواهد افتاد که در جای دیگر اجرت بیشتری به او می دهند.



اگر رفتار همسرتان موافق معیار های اجتماعی نیست، او را تحقیر نکنید به زبان لطف و محبت به او متذکر شوید. مطمئن باشید که می پذیرد.

از اینکه خانم شما از سوسک می ترسد، او را مسخره نکنید. چه بسا در بسیاری موارد دیگر، او در شجاعت دست کمی از شما نداشته باشد.

اگر احیاناً نقص جسمانی در همسرتان دیدید، کمال باطن با ارزش تر از کمال ظاهر است. پس باطن و اخلاق خوب وی را ستایش کنید.

نظر و سلیقه همسرتان را از لحاظ رقابت، رد نکنید بلکه با عقل و منطق بسنجیدو اگر درست یافتید، بپذیرید، در غیر اینصورت با زبان محبت او را متقاعد سازید.

حوادث ناگوار را از همسرتان پنهان نکنید، زیرا ممکن است او از راه دیگری مطلع شودو ناگوارتر از آنچه واقعیت دارد،تصور کند و رنج ببرد.

نگذارید عادت سکوت بر زندگی شما غلبه کند. از صحبت با خانواده خودداری نکنید.



همیشه کار را از همسرتان متوقع نباشید، خودتان نیز تا می توانید در خدمات خانه شرکت و با او کمک و همراهی نمایید.

از تمجید و تحسین همسرتان مضایقه نکنید، خواه از جهت داشتن حسن سلیقه در انتخاب لباس باشد یا به علت موفقیتهای روزانه زندگی.

این نکته را دقیقاًدر نظر داشته باشیدکه چیزهای کوچک زندگی است که چون جمع گردند، منفجر می شوند. بنابراین از حسادتهای جزیی از خودخواهی های جزیی، از تحریکات،اوقات تلخی ها، انتقاد و کنایه ها خودداری کنید.

نقاط ضعف همسرتان را بزرگ نکنید، او هم انسان است اگر توانا باشید می توانید با حسن تدبیراین نقاط ضعف را رفع کنید.

تا آنجا که امکان دارد، نگذارید افسردگی و ناراحتی بر شما غلبه کند، زیرا تأثیرش در روح همسرتان صد چندان خواهد بود.

همسرتان نیز مانند شما دارای دوستان وآشنایان است که معاشرت با آنها در تسهیل زندگی او و شما بسیارمؤثر است.

به عذر اینکه همسرتان نمی داند، تمام امور مالی را به عهده ی خود نگیرید و اجازه دهید که او هم در اموری دخالت کند و در صورتی که نداند، بر اثر تجربه می آموزد.

در بدو ورود به زندگی زناشویی، اصل مسلمی که باید در نظر داشته باشید این است که سرنوشت خوب و بد زندگی منوط و مشروط به سوء یا حسن اداره ی شماست.

فکر نکنید که همسرتان به جز پول به چیز دیگری نمی اندیشد،پول مایه تمام خوشبختی نیست،ولی بی پولی هم، مایه کمال بدبختی است.

در طرز اداره ی خانه، در کار همسرتان مداخله نکنید. هیچ چیز بیش از این او را ناراحت نخواهد کرد.

بعد از اینکه اوقات روز را در خارج از منزل گذراندید، از گردش باهمسر خود، خودداری نکنید، زیرا او نیازمند تنوع و تفریح است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۸
aziz ghezel

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی