مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

وقتی مردان حرمت مرد بودنشان را بدانند و زنان شوکت زن بودنشان را مردان همیشه مرد میمانند و زنان همیشه زن و آنگاه هر روز ، نه روز "زن" و نه روز "مرد" بلکه روز "انسان" است.


آخرین نظرات

تاثیر گل و گیاه روى حالت روحى افراد

دوشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۵، ۰۱:۵۶ ق.ظ

نتایج پژوهشگران رفتار شناسى در آمریکا نشان مى دهد ارتباط با طبیعت و لذت بردن از مناظر زیباى آن ، راهى ساده اما مهم جهت کسب آرامش و تلطیف روح و روان آدمى است ، که در این بین کاشتن گل و گیاه و یا دریافت هدایایى مانند گل مى تواند بیش از هر چیز شادى و طراوت را به انسان هدیه دهد .
پژوهش ها نشان مى دهد خریدن گل ، کاشتن گل و گیاه و به طور کلى نگاه کردن به گل باعث برانگیخته شدن احساس شادى ، آرامش و طراوت ، مثبت اندیشى و دورى از غم و اندوه مى شود . نکته ى جالب توجه این است که فرد با تماشا کردن گل و لذت بردن از طراوت ، رنگ و زیبایى آن مى تواند حالت روحى نامتعادل خود را تغییر داده و به حالت طبیعى بازگردد.
دریافت حتى یک شاخه گل کوچک مى تواند به سرعت روحیه ى شخص را تغییر داده و او را شاد و هیجان زده کند. لبخند ، اولین و مهم ترین نشانه ى این تغییر است . احساس شادى و سرزندگى در همه ى افراد و در هر سنى به خوبى نمایان مى شود .
افرادى که در محیط اطرافشان مانند منزل ، محل کار و ... گل وجود دارد ، بیش از دیگران آرام ، مهربان ، شاد و باگذشت هستند و مى توانند این حالت را با رفتار مثبت خود به دیگران نیز منتقل کنند . لذا پژوهشگران توصیه مى کنند که همواره یک گل یا گلدان کوچک در معرض دید خود داشته باشید.

رنگ گل ها نکته ى بسیار پراهمیتى است ، به طورى که گل ها با رنگ ملایم (صورتى ، سفید ، بنفش و ...)حس شخص را به سوى إحساسات آرام سوق داده و گل ها با رنگ هاى گرم و تند ( قرمز ، زرد ، نارنجى و ...) حس فرد را به سوى هیجان و سرزندگى پیش مى برد .
هدیه دادن یا هدیه گرفتن گل مى تواند برقرارى ارتباط میان افراد را تسهیل کند که این مسئله به ویژه در روابط همسران و فرزند و والدین بسیار بااهمیت است .
گل نشانه ى مشارکت و دوستى است ، چرا که با هدیه دادن گل ، لذت بردن از زیبایى را با یکدیگر تقسیم مى کنیم .
به طور کلى ، گل و گیاه باعث ایجاد نگرش مثبت به زندگى ، آرامش ، احساس شادى ، صمیمیت و آرامش در افراد مى شود .
منبع : کتاب گام هایى به سوى تندرستى


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۰۲
aziz ghezel

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی