مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

وقتی مردان حرمت مرد بودنشان را بدانند و زنان شوکت زن بودنشان را مردان همیشه مرد میمانند و زنان همیشه زن و آنگاه هر روز ، نه روز "زن" و نه روز "مرد" بلکه روز "انسان" است.


آخرین نظرات

تاثیر گرما برفشارخون چیست؟

سه شنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۴۴ ب.ظ


 فشارخون افراد به قدرت انقباضی قلب، پمپاژ آن، حجم مایع داخل عروقی و مقاومت داخل عروق وابسته است.

وقتی فرد در معرض هوای گرم قرار می‌گیرد یا گرمازده می‌شود شاید اولین اتفاق، تغییر در حجم مایع داخل عروقی باشد که به دنبال آن فشارخون نیز تغییر کند.

البته این تغییر معمولا ابتدا باعث افزایش فشارخون می‌شود ولی به‌تدریج و با تعریق زیاد، از دست دادن مایعات بدن و کاهش مصرف آب، حملات افت فشارخون در بیمار آغاز خواهد شد؛ به ‌ویژه در افرادی که به مدت طولانی در معرض هوای گرم قرار می‌گیرند.

برای کنترل فشارخون سالمندانی که فشارخون بالایی دارند، داروهای مدر تجویز می‌شود. این داروها ممکن است در هوای بسیار گرم خطرناک باشند و به ضرر بیمار عمل کنند. گرما و تعریق باعث کاهش آب بدن می‌شوند و از طرفی، مصرف داروهای مدر آب را از بدن خارج می‌کند.

 کنار هم قرار گرفتن این 2 عامل آب زیادی از بدن فرد خارج می‌کند و احتمال گرمازدگی را بیشتر خواهدکرد. کاهش آب بدن باعث اختلال در عملکرد کلیه‌ها و تعادل الکترولیتی بدن نیز می‌شود که آن هم عوارض جدی ایجاد می‌کند.

گرمازدگی و نوسانات فشارخون ناشی از کاهش آب بدن در همه سنین دیده می‌شود ولی 2 طیف سنی کودکان و سالمندان به‌خصوص آنهایی که دچار بیماری زمینه‌ای هستند، آسیب‌پذیرترند، بنابراین بحث پیشگیری بسیار مهم‌تر از درمان است و باید کاری کنیم که اصلا این افراد دچار کم‌آبی و گرمازدگی نشوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۲۶
aziz ghezel

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی