مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

مطالب گوناگون

از اینکه زنی با تو دیوانه وار بحث می کند خوشحال باش، دنیای زن ها کاملا متفاوت است، زن اگر سکوت کرد، بدان سکوتش نشانه پایان توست

وقتی مردان حرمت مرد بودنشان را بدانند و زنان شوکت زن بودنشان را مردان همیشه مرد میمانند و زنان همیشه زن و آنگاه هر روز ، نه روز "زن" و نه روز "مرد" بلکه روز "انسان" است.


آخرین نظرات

از کشتی رافائل چه میدانید؟

چهارشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۰۸ ق.ظ

درسال ۱۹۷۶ محمد رضا شاه دو کشتی توریستی به نام‌های رافائل و میکل آنژ را از ایتالیا به عنوان تسویه بدهی تسهیلاتی که سالها قبل دولت ایران به ایتالیا پرداخت کرده بود و ایتالیایی‌ ها توانایی بازپرداخت آن را نداشتند دریافت کرد.

این کشتی تجملاتی با ۶۰ متر پهنا و گنجایش ۱۸۰۰ مسافر، یک شهرک تفریحی تجملاتی بود با ۶ استخر مخصوص کودکان و بزرگسالان و ۷۵۰ کابین به صورت سوییت‌ های بزرگ و کوچک که حمام‌ هایش با مرمرهای گرانبهای ایتالیا پوشیده شده بود.

رافائل با ۱۸ آسانسور در طبقات مختلف، ۳۰ سالن برای برگزاری جشن‌ها، میهمانی‌ ها و اجرای نمایش‌ ها و چند باشگاه ورزشی برای پرورش‌ اندام و برگزاری مسابقات در نظر گرفته شده بود.

در جنگ ایران با عراق رافائل هدف موشکهای عراقی قرار گرفت و اگرچه قابل تعمیر بود اما اقدامی برای نجات رافائل انجام نشد. تا جایی که امکان داشت تمامی تجهیزات و امکانات کشتی باز شد بطوریکه سیستم مخابراتی داخل کشتی در پایگاه دریایی بوشهر بعنوان یک تلفن داخلی مورد استفاده قرار گرفت. (تا سال ۱۳۸۴ این سیستم فعال بود و اغلب منازل مسکونی در پایگاه با این خط با هم یا با خارج پایگاه ارتباط داشتند.)

این کشتی در دوران دفاع مقدس به عنوان یکی از مناطق احتمالی بمباران توسط عراق اعلام شد. به همین دلیل توسط یدک کش ۱۰۰۰ متر در کنار ساحل جابجا شد اما توسط یکی از موشکها مورد اصابت قرار گرفت و بعدها به زیر آب رفت.

در حال حاضر پس از سالها، تصمیم به خارج کردن این کشتی عظیم الجثه از زیر آب گرفته اند. البته برای برش زدن بدنه و فروش آن!!! کشتی رافائل در عمق ۷ متری دریا در فاصله ۲ کیلومتری نیروگاه اتمی خوابیده است.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۱
aziz ghezel

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی